Surnadal Golf Maraton 2021 :-) Sett av lørdag 26. juni!

I sesongen 2021 har vi planer om å lage en helt ny turnering på Surnadal Golfpark, nemlig en maraton parturnering over 3 x 18 hull i løpet av en dag.

Vi kjenner til at Sorknes GK på Rena har en lignende turnering (Sorknes Triatlon), og ellers er det Arctic Golf på Skjomen Golfpark i Narvik der de spiller hele 72 hull i løpet av 24 timer.

Men i Midt-Norge har vi ikke klart å finne en tilsvarende turnering. Og Surnadal Golfklubb ønsker å skape en ny turnering, som vi tror vil skape stor interesse og trekke spillere fra hele Midt-Norge.

Forslaget ble lansert under medlemsmøtet 11. november – og fikk meget god respons.

Det er allerede 6 påmeldte på den foreløpige deltakerlista.

Foreløpig planer er følgende:

Surnadal Golf Maraton
Dato:         Lørdag 26. juni
Runde 1:     Fourball                           start kl 07.30
Runde 2:     Foursome                        start kl 13.00
Runde 3:     Scramble                         start kl 18.30

Turneringen spilles som parturnering, der samme par går sammen alle 3 rundene.   Premiering for sammenlagt beste stableford poengsum.

Maks. antall deltakere:  52

Spilletid pr runde maks. 4,5 time.
Det legges opp til 60 min lunsjpause mellom runde 1 og 2, og 60 min middagspause mellom runde 2 og 3.
Og premieutdeling med sosialt samvær etter gjennomført turnering.

Norske Filter AS har allerede sagt seg interessert i bli turneringssponsor.