Veien til golf

Veien til Golf
Fra og med 2010 ble "Grønt Kort" erstattet med klubbhandicap 54. Det medfører at det gamle "Grønt-kort-kurset" erstattes med en ny opplæring kalt "Veien til Golf". Vi håper og tror at dette blir en lettere vei for de fleste som ønsker å begynne med golf.

Nybegynnerkurs - Veien til Golf

Hvis du er interessert i å prøve eller begynne med golf, ta kontakt med Surnadal Golfklubb.  Vi arrangerer "Veien-til-golf"-kurs flere ganger i løpet av sesongen, eller ved forespørsel hvis det er større grupper.

Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet. Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, sikkerhet og opptreden på banen. Du skal også få prøve å spille noen hull for å oppleve hva golf er. Etter kurset har klubben ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Nye retningslinjer for nybegynneropplæringen

Den 28. oktober 2009 bestemte Norges Golfforbunds styre å innføre nye bestemmelser og retningslinjer som skal gjelde for nybegynneropplæringen i golf. Bestemmelsene trer i kraft fra januar 2010 med mål om å gi nye spillere en mest mulig praktisk og positiv tilnærming til golfen.

Hovedprinsippet er at NGF lager rammer og retningslinjer for planlegging, gjennomføring og oppfølging, og at klubbene får forholdsvis frie hender til å utforme sine kurs innenfor rammeverket.