Hull 1 / 10

«Kjøpmannsgata»:  Hull 1 – 333 meter / 253 meter / 234  (par 4)

Banens lengste hull med utslag like ved parkeringsplassen. Med en lang og presis drive, der du unngår du å treffe klyngen av furutrær like til høyre for rød tee – og ikke minst roughen til høyre (i skråningen ned mot hull 7) er det fullt mulig å komme på greenen med 2 slag på dette hullet. Greenen har imidlertid en vanskelig helling på skrå til venstre sett fra utslaget. Det er ingen bunkere på dette hullet.

sponsor

Hull 2 / 11

«Rørgata»:  Hull 2 – 137 meter / 126 meter / 104 meter (par 3)

Her gjelder å få godt løft på ballen i håp om at den stanser like foran eller helst på green. De to bakerste utslagsstedene ligger i hver sin åpning i skogen, og trærne kan virke litt "skumle" - ihvertfall fra tee 11/39.  Vær også obs på greenbunker i forkant av green på høyre side, og en relativt bratt skråning med rough bak greenen hvis du slår for langt. Out of bounds til venstre for fairway, og en litt ekkel treklynge på høyre side.

Hull 3 / 12

«Bankhvelvet»: Hull 3 – 279 meter / 213 meter / 194 meter (par 4)

Fra tee 3/39 slår du blindt ned bakken mot fairway, og her det også muligheter for å havne både til skogs, i tykkgresset og i vanndammen....  Her er det lett å havne til høyre, og havne i fairwayen for hull 6.  Fra de korteste utslagene er det mulig å drive helt på greenen ved å legge linja over skogen på venstre side.   Du ser såvidt greenen fra tee 3/33.   Alternativet er å følge spillelinjen og legge seg trygt til venstre for dammen i fairwayen for hull nr 6.

Hull 4 / 13

«Notar Eagle»  Hull 4 – 207 meter / 181 meter (par 4)

Fra tee 13 / 39 ser du halvparten av greenen bak trærne til venstre, og kan være litt krevende hvis du satser på en litt for ambisiøs retning på utslaget.  Fra 4/39 er dette en god birdie-mulighet.  Vær obs på sidevannshinder inn i fairwayen på venstre side, samt vannhinder (tilhørende hull 5) litt til høyre for normal spillelinje.

Hull 5 / 14

«Vekterslaget»:  Hull 5 – 135 meter / 115 meter / 115 meter (par 3)

Her er utfordringen den store vanndammen midt i fairwayen og en krevende green som heller unna utslaget. Det beste er å få god løft på ballen, og lande i forkant eller på øvre "platå" av greenen, da får du kanskje ballen til å trille ned greenen til hullet.    Hullplasseringen er avgjørende for vanskelighetsgraden.

Hull 6 / 15

«Kvistholet»:  Hull 6 – 323 meter / 264 meter / 215 meter (par 4)

Dette hullet er tilsynelatende enkelt, med få hindringer i veien, men med sine 323 meter i motbakke er det likevel tyngre enn man kan tro. Med et vellykket førsteutslag greier du fint å forsere vanndammen midt i fairwayen og komme litt opp mot stigningen. Slett ikke umulig å komme på greenen på 2 slag. Møtende ”trafikk” på begge sider av fairway.

Hull 7 / 16

«X-drive»:  Hull 7 – 148 meter / 138 meter / 99 meter (par 3)

Fairwayen ligger i en bratt skråning der du kan komme til å slite mer enn du liker.  Selv om hullet er kort ser du bare toppen av flagget fra tee 7/39.  Her gjelder det å komme høyt nok og gjerne litt til høyre for greenen. Den flate greenen er lang og smal, og er plassert på ei ”hylle” i skråningen - slik at utslaget avgjør resultatet.  Mange velger en lavere kølle enn det hullets lengde skal tilsi her.  Fra det lengste utslaget må du også passere et området merket OB før du er inne på fairway.

Hull 8 / 17

«Energidriven»:  Hull 8 – 316 meter / 278 meter / 174 meter (par 4)

Dette er banens vanskeligste hull, uansett hvilket nivå du er på som spiller.  Her skal du stige ca 30 meter fra tee 8/39 oppover mot greenen, og samtidig passere ei gressbevokst / spillbar "grøft" midt i fairway.  For de fleste vil det lønne seg å ta et ekstra slag, og passere grøfta på andreslaget.  Liten green tett innpå skogkanten vil gjøre innspillet meget krevende. De færreste spiller på par her.

YX surnadal

Surnadal

Hull 9 / 18

«Al-tee - der for deg»:  Hull 9 – 291 meter / 227 meter / 191 meter (par 4)

Dogleg høyre, der du skal passere bekkefaret igjen – og forbi en skogklynge som hindrer sikt mot greenen. De fleste satser på en lang drive over bekken, og sikrer dermed et godt resultat. Er du usikker med kan et alternativ være å legge seg opp på kanten før bekken.  Bunkere både midt i fairway på ca 180 meter samt ved greenen til venstre. Out of bounds mot vegkanten bak greenen.  Mange har rotet seg bort på dette hullet før deg, så fortvil ikke.  Og husk å ta en kaffekopp ved brakka før du går ut på neste runde!