Marius Kvande (13) bestemann i SpareBank1 Nordmøre Open :-) (saken er oppdatert)

Lørdag 13. august arrangerte vi slagturneringen SpareBank1 Nordmøre Open i samarbeid med vår generalsponsor SpareBank1 Nordmøre.  Klasseinndeling var delt etter handicapnivå, felles for kvinner og menn.  Klasse A var for spillere med handicap lavere enn 16, klasse B for handicap 16,0 – 36,0, mens klasse C var for nybegynnere med klubbhandicap (36,0 – 54).

Det var 44 spillere på startstreken, derav 8 fra Molde GK, 6 fra Sunndal GK og 8 fra Kristiansund og omegn GK.  Flere av de beste golferne i Nordmøre og Romsdal var tilstede.

Men det var 13-åringen Marius Kvande fra hjemmeklubben som imponerte aller mest.   Han spilte runden på 72 slag, og var dermed 3 slag foran Sondre Fjørstad fra Molde GK (forøvrig klubbmester i Molde GK både i 2020 og 2021).  På plassene deretter kom Trond Sivertsen, Molde GK og Atle Helmer Formo, Molde GK, begge med 76 slag.

Etter alt regnværet i sommer er banen slett ikke på sitt beste, det er lite trill å få «gratis» for tiden – og ellers vått og glatt på store deler av spillefeltet.  Og dette tatt i betraktning presterte de beste spillerne på et meget godt nivå, selv om det er er noen slag ned til Allan Troelsen sin banerekord på 67 slag.

Været var (faktisk…) helt upåklagelig under lørdagens turnering.  Overskyet, men med 17-18 grader og shortsvær.  Rett og slett perfekt golfvær 🙂

På bildet nedenfor ser vi vinner Marius Kvande sammen med sine medspillere i flighten, fra venstre Andreas Rødsand (Kristiansund og omegn GK), Lars Ove Løseth (Surnadal GK) og Sondre Fjørstad (Molde GK).

I klasse A nettokonkurransen (13 deltakere) var dette de tre beste:
1. Terje Kvande, Surnadal GK
2. Marius Kvande, Surnadal GK
3. Atle Helmer Formo, Molde GK

De 6 beste / premierte i klasse B (30 deltakere) var følgende:
1. Henrik Melkild, Surnadal GK
2. Per Jakob Bjørnå, Molde GK
3. Trond Kristian Grødal, Kristiansund og omegn GK
4. Magnus Magerøy, Molde GK
5. Jens Settemsdal, Surnadal GK
6. Tor Oterhals, Surnadal GK

Klasse C ble vunnet av Merete Haugen, Surnadal GK

Premien for «nearest the pin» på hull 5 ble vunnet av Geir Forbregd, mens John Erik Klinge fra Kristiansund fikk «longest drive» på hull 6.

Her finner du alle resultater i Golfbox.

Nedenfor ser vi alle de premierte samlet foran teltet til turneringssponsor SpareBank1 Nordmøre.  Bak fra venstre Magnus Magerøy (Molde GK), Merete Haugen (og lille frøken Kaja Ansnes), Henrik Melkild, Marius Kvande, Terje Kvande, Sondre Fjørstad, Geir Forbregd og Jens Settemsdal.  Foran fra venstre Trond Kristian Grødal (Kristiansund og omegn GK), John Erik Klinge (Kristiansund og omegn GK), Trond Sivertsen (Molde GK) og Tor Oterhals.    Av alle som fikk premier manglet Per Jakob Bjørnå (Molde GK) og Atle Helmer Formo (Molde GK) da bildet ble tatt.

Trond Sivertsen fra Molde GK (forøvrig daglig leder i klubben) spilte god golf og endte på en solid 3. plass til tross for at han ikke var særlig fornøyd med nærspillet sitt.  Her slår han imidlertid et meget presist utslag på hull 4 – bare 4-5 meter unna flagget – og noterte seg for en sterk birdie.

Henrik Melkild spilte en meget god turnering i SpareBank1 Nordmøre Open, og vant klasse B med sterke 62 netto slag (dvs. 4 under sitt eget par).

Liv Dalsegg og Elin Mo representerte SpareBank1 Nordmøre under turneringen.  Banken stod for all premiering, med både deltakerpremier (3 pk baller) og premiering til de beste i hver klasse.  Klassevinnerne fikk hver sitt gavekort pålydende kr 1000, samt ryggsekk og golfballer.

John Ness fra Sunndal GK var en de 22 gjestespillerne i turneringen.  John spilte en jevnt god runde, og endte på 7. plass i klasse B.   Her setter han en flott birdieputt på hull 4.   Medspiller Geir Berntsen holder flagget og følger spent med.

Geir Berntsen ledet lenge klasse A, men fikk litt trøbbel på slutten – og ramlet dermed litt ned på resultatlista.  Her slår Geir ut på hull 16, med Trond Sivertsen (Molde GK) og John Ness (Sunndal GK).

44 golfspillere fra Molde, Kristiansund, Sunndal og Surnadal samlet for informasjon like før start i SpareBank1 Nordmøre Open.

Turneringsleder Knut Haugen takket vår viktige generalsponsor SpareBank1 Nordmøre for engasjementet med å få til en god turnering med attraktiv premiering.