John Gammelsæter og Rune Nikolaisen fra Sunndal Golfklubb var suverene i årets Hjorte-scramble.  Med laveste spillehandicap av alle (bare 5 tildelte slag) er det en meget sterk prestasjon å få 45 poeng !  De noterte seg for eagle (hull 4) og tre birdier i løpet av runden, og en bruttoscore på bare 62 slag.    Dermed var alle vi andre sjanseløse, og vinnerparet var dermed langt foran de fire neste lagene – som alle endte på 40 poeng.

Vi gratulerer med seieren – og meget sterkt spill!

Det hører med til historien at Gammelsæter / Nikolaisen også vant Hjorte-scramble både i 2015 og 2017.   Og Nikolaisen var også på 2. plass i 2018, men da sammen med klubbkamerat Vidar Sæter.

Her er vinnerne i aksjon på hull 7.

Her er de 10 beste (og premierte) parene i Hjorte-scramble 2019:

1. John Gammelsæter og Rune Nikolaisen, 45 poeng
  2. Trond Kristian Grødal og Lars Daniel Garshol, 40 poeng
  3. Heid Snekvik og Magnus Snekvik, 40 poeng
  4. Brit Røsand og Allan Troelsen, 40 poeng
  5. Malin Røen og Halstein Kvande, 40 poeng
  6. Kari Lise Kongshaug og Rune Lønnum, 38 poeng
  7. Erik Nordvik og Lars Nes, 38 poeng
  8. Lasse Vaseng Hansen og Geir Berntsen, 38 poeng
  9. Terje Kvande og Oddvar Væge, 37 poeng
  10. Trygve Talgø og Bjørn Schei, 37 poeng

Hele resultatlisten finner du i Golfbox:

Allan Troelsen fikk premien for nearest to pin, da han var bare 23 cm unna på hull 5, mens Malin Røen og Rune Nikolaisen fikk sine premier for longest drive.

Klubbens president Hallvard Kvande hadde en «sesongavslutningstale» til deltakerne, der han takket alle som har gjort en flott innsats gjennom sesongen for å holde klubbdriften i gang – med aktiviteter, bane og klubbhus mv.

Det var hele 44 spillere på startstreken i årets Hjorte-scramble, noe vi er meget godt fornøyd med.  Det var flere nybegynnere med, og ellers 10 spillere fra Kristiansund, Sunndal og Oppdal, noe vi setter stor pris på !
(det er faktisk bare i jubileumsturneringen i 2016 vi har hatt flere deltakere i turnering på Surnadal Golfpark noen gang).

Pga. frost på banen måtte vi spille på «vintergreener» på hull 2 og hull 3.   Men dette skapte ingen problemer for turneringsarrangementet, golfspillere er vant til å spille «banen som den er» uansett baneforhold.

Det satte også en ekstra spiss på turneringen at fem fine hjorter passerte over banen  samtidig som spillerne var på vei ut til hullene for å slå ut åpningsslaget.   Bra timing 🙂

Til tross for at deler av banen var dekket av rim (bildet nedenfor ble tatt ca 1 time før turneringsstart), så var det en nydelig høstdag på Surnadal Golfpark.  Hjorte-scramble er som vanlig sesongens siste turnering – og vi takker alle spillere for deltakelse, innsats og prestasjoner i en lang og aktiv turneringssesong.   Hele 641 deltakere er registrert tilsammen i årets turneringer!!

Her har «Fjellkaranj» (Egil Toftaker og Terje Dahlen fra Oppdal GK) nettopp satt chipen innom sirkelen på vintergreenen ved hull 2 – og sikret seg dermed et par.

En kommentar om “Gammelsæter / Nikolaisen med klar seier i Hjortescramble ! (nå med flere bilder)

Det er stengt for kommentarer.