Garte og Garte best

Tove Hilstad Garte holdt stø kurs mot et nytt klubbmesterskap gjennom hele helga (sitt 10. klubbmesterskap!), og det var ingen tvil om hvem som var best av damene denne gang heller.   Tove fikk totalt 163 slag, og var hele 15 slag foran Dagrun Dyrnes Stromberg på 2. plass.  Randi Moe Sæter ble nr 3 med 183 slag.

Spenningen var større i herreklassene, både med tanke på beste score – og ikke minst i den jevne seniorklassen.   Stian Kooyman vant riktignok herreklassen (for spillere under 55 år) soleklart og sikret seg et solid klubbmesterskap, med totalt 157 slag.   Her kom Arnstein H. Garte og Sturla Solheim på de neste plassene.

Stian ledet uavhengig av klasse etter dag 1, men søndag var nok ikke spillet helt på det nivået vi vet han kan prestere på sitt beste, og mistet forspranget sitt til Geir Garte.   Dermed ble det Garte – som vant klasse herre senior – som også fikk beste score av samtlige spillere.

Geir spilte meget godt – med 77 slag begge dager.  Dette var totalt sett 3 slag mindre enn Stian.   Kjell Øyen (163 slag) og Stig Talgø (164 slag) var de neste på resultatlista i «herrer senior».

Vi kan dermed gratulere ekteparet Tove og Geir Garte med hvert sitt klubbmesterskap !   Og når sønnen Arnstein Hilstad Garte i tillegg tok en fin 2. plass i herreklassen, endte likegodt 3 av 9 pokaler i familien Hilstad Garte 🙂

Her finner du samtlige resultater i Golfbox:

Her er de tre beste i hver klasse samlet på ett brett, med unntak av Arnstein Hilstad Garte og Sturla Solheim som ikke var til stede på premieutdelingen.    Fra venstre Kjell Øyen, Tove Hilstad Garte, Randi Moe Sæter, Geir Garte, Stian Kooyman, Stig Talgø og Dagrun Dyrnes Stromberg.

Premievinnere klubbmesterskap 2016

Stian Kooyman var best av alle på første spilledag, men fikk ikke spillet til fungere like godt søndag.

DSC_5261

Her er Sturla Solheim som slår seg inn mot greenen på hull 6.   I bakgrunnen medspillerne Nils Magne Røen (spilte bare søndag, utenfor konkurranse), Arnstein Hilstad Garte og Stian Kooyman.

Sturla Solheim hull 6

Ikke alle som var like fornøyde med spillet, men golf er likevel både sosialt og artig.    Fra venstre Knut Haugen (deltok bare dag 2), Bjørn Schei, Kjell Øyen og Stanley Trevaskis.

Knut_Bjørn_Kjell_Stan