Stian og Tor Helge vant «ALTI Birdie» (nå med flere bilder)

Stian Kooyman og Tor Helge Taagvold (som skjulte seg bak lagnavnet «ALTI i teten») vant paturneringen ALTI Birdie lørdag 21. september.  Vinnerlaget vant med minst mulig margin foran Øyvind Svinvik og Helge Wiig på andreplass.   Begge de to beste parene hadde 38 poeng, men førstnevnte fikk førstepremien pga. lavere handicap.  Og vinnerlaget levde opp til navnet sitt – ihvertfall denne gangen 🙂

Det var hele 32 deltakere på startstreken, noe som både golfklubben og turneringssponsor ALTI var meget godt fornøyd med.   Surnadal Golfklubb vil takke Alti for samarbeidet med turneringen – og ikke minst for flott premiering !

Tor Helge Taagvold og Stian Kooyman viste seg som det sterkeste laget under lørdagens ALTI Birdie.   Bortsett fra starthullet (hull 8) gjorde de svært få blundere underveis, og samlet til slutt hele 38 poeng.  Samme poengsum som Øyvind Svinvik og Helge Wiig, men sistnevnte lag hadde høyere handicap.

Her er komplett resultatliste fra ALTI Birdie

Her er de fleste premierte i ALTI Birdie,  Fra venstre Malin Røen (longest drive) , Heid Snekvik, Tove H. Garte, Kjell Øyen, Laila Eriksen Østbø, Tor Helge Taagvold, Stian Kooyman, Øyvind Svinvik, Helge Wiig, Dagrun Dyrnes Stromberg, Reinhard Wichmann og Lars Ove Løseth, adm. direktør i Alti Forvaltning AS .  Sturla Solheim fikk premie for longest drive, men han var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Adm. direktør Lars Ove Løseth fra Alti Forvaltning AS ønsket spillerne velkommen til ALTI Birdie – og fortalte litt om bakgrunnen for at ALTI har valgt å være hullsponsor på Surnadal Golfpark.

Lars Ove deltok også selv i turneringen, i par sammen med Randi Moe Sæther (som forøvrig er gift med senterleder Lorentz i ALTI Surnadal).  Så da skulle det bare mangle at laget fikk navnet ALTI Full swing.   Her er det Lars Ove som putter på hull 9, mens Randi følger spent med.

Det var nydelig høstvær og fin sol under ALTI Birdie.    Og til tross for flere uker med regnvær er også baneforholdene overraskende bra fortsatt.

Alle deltakerne fikk hver sin 3pk med Titleist golfballer før start.   For aller første gang i golfhistorien ble det spilt med golfballer påtrykket ALTI-logo 🙂     Dette bildet ble knipset på hull 5, og som dere ser har fotografen allerede slått en av ballene til skogs…..