«Alti Birdie» lørdag 19.9 – med 30 deltakere på startstreken

Det kan fortsatt bli mange uker med golfspill på Surnadal Golfpark utover høsten – og enda er det også noen spennende turneringer igjen.

Lørdag 19. september inviterer vi til parturneringen Alti Birdie i samarbeid med vår hullsponsor Alti Forvaltning AS.   Denne turneringen ble også arrangert i 2019, den gang i forbindelse med omprofilering av Alti Surnadal og alle de andre kjøpesentrene som skiftet navn for 1 år siden.  Dermed blir årets turnering også en jubileumsmarkering for Alti Surnadal.

Her finner du mer info. om Alti Forvaltning og Alti Surnadal.

Alti Birdie er en parturnering med spilleformen greensome, som er modifisert form av foursome.  Begge spillerne slår ut fra utslagsstedet, og velger deretter hvilken ball de vil spille videre.  Den som ikke slo den valgte ballen slår det andre slaget, og deretter spilles det som i foursome – dvs. slår spillerne annenhver gang på ballen til den ligger i koppen. Hvis det skal spilles provisorisk ball fra utslagsområdet velger man fritt hvem av spillerne som skal slå denne.   Laget noterer en felles score.

Spilleren med laveste spillehandicap får 60 % av sitt spillehandicap, mens spilleren med høyeste spillehandicap får 40 % av sitt spillehandicap.  Begge partnernes spillehandicap summeres og avrundes.

Turneringen starter kl 11.00 og spilles over 18 hull.

Her er startliste for Alti Birdie:

Alti stiller også denne gang med flott premiering i Alti Birdie, se bare her:

• 1. plass: Altiett gavekort, 1.500,- x 2
  • 2. plass: Altiett gavekort, 1.000,- x 2