Trøndersk seier i Alti Birdie (oppdatert med flere bilder)

Det var Berit Elin og Ole Christian Belsaas fra Byneset GK som gikk av med seieren i parturneringen Alti Birdie, som vi arrangerte i samarbeid med vår hullsponsor Alti Forvaltning AS lørdag 19. september. Vinnerparet fikk solide 41 poeng i turneringen, som ble spilt med spilleformen greensome med 60% / 40% spillehandicap.

På to neste plassene kom Team Kvande (Marius Kvande og Terje Kvande) og Deep Rough (Torstein Snekvik og Magnus Snekvik), med henholdsvis 40 og 39 poeng.

Her er komplett resultatliste:  http://surnadal-golfklubb.no/turneringer/#/competition/2442631/results

Det var 30 deltakere (15 par) i årets utgave av Alti Birdie.  Turneringen ble spilt som greensome, dvs. at paret slår ut hver sin ball fra utslaget, og deretter annenhver ball.   Været var litt småsurt først på dagen, men etterhvert kom sola fram og det ble en riktig så flott golfdag på Surnadal Golfpark.

Her er det fleste premierte samlet etter premieutdelingen i Alti Birdie.  Fra venstre Knut Haugen (nr 6), Ronny Edvardsen (nr 6), Helge Wiig (nr 4), Øyvind Svinvik (nr 4), videre bak fra venstre Lars Ove Løseth (Alti Forvaltning AS / nr 8 / longest drive hull 9), Torstein Snekvik (nr 3), Magnus Snekvik (nr 3), Terje Kvande (nr 2), Marius Kvande (nr 2), Kjell Øyen (nr 5), Laila Eriksen Østbø (nr 5 / longest drive på hull 9), Reinhard Wichmann (longest drive hull 18), Dagrun Dyrnes Stromberg (longest drive hull 18) – og helt bakerst Ole Christian Belsaas (nr 1) og Berit Elin Belsaas (nr 1).   Arnstein Hilstad Garte fikk premie for closest to pin på hull 5, men var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Ekteparet Belsaas fra Trondheim / Byneset Golfklubb likte Surnadal Golfpark så godt under et tidligere besøk ved banen vår før i sommer at de like godt la en hel golfweekend til Surnadal – med to runder på Surnadal Golfpark og overnatting på Thon Hotel Surnadal.

Her er alle spillerne samlet før start, mens adm. dir Lars Ove Løseth i Alti Forvaltning AS orienterer litt om selskapet og sponsoravtalen med Surnadal Golfklubben.

Lars Ove Løseth spilte sammen med Randi Moe Sæther, under lagnavnet «ALTI Best 🙂» .   Og på hull 4 levde de virkelig opp til navnet, da de fikk en eagle !!

Deep Rough – med far og sønn Snekvik på laget – hevdet seg meget godt i Alti Birdie, og endte til slutt på en sterk 3. plass.

Da deltakerantallet ikke «gikk opp» denne gangen, måtte vi spille med ei gruppe med 6 spillere.  Men med greensome som spilleform (en ball pr par i store deler av spillet) gikk det helt greit å holde spilletempoet oppe likevel.  Her er gjengen i gang med putting på hull 9.  Fra venstre Ole Christian Belsaas, Berit Elin Belsaas, Torstein Snekvik, Magnus Snekvik (som putter), Arthur Melling og Geir Garte.

Torstein Snekvik klar for utslag på hull 1.

Ole Christian Belsaas fra Byneset GK slår ut på hull 1.  Ole Christian og kona Berit Elin debuterte begge på Surnadal Golfpark under Sissener Classic Tour 2. august, og likte seg så godt at de tok turen nedover igjen.

Og her er Geir Garte klar med driveren på hull 1

Randi Moe Sæter slår ut på hull 16.   Lars Ove Løseth og Ronny Edvardsen følger med.

Randi Moe Sæther hadde også ansvaret for golfkafeen denne dagen, og hadde laget fantastisk flotte (og gode) muffins – med Alti-logoen på !!!   Fine bakerkunstverk til ære for turneringssponsoren 🙂

Lars Ove Løseth var «spillende turneringssponsor» i Alti Birdie.  Her putter Lars Ove på hull 8, og ballen stryker dessverre hårfint forbi hullet på venstre side.

Ronny Edvardsen og Knut Haugen (denne gang med lagnavnet The Great Balls) stilte i moteriktige BALL-gensere i parturneringen for 14 dager siden og tok da 2. plassen.   Da skulle det selvfølgelig ligge til rette for nye topplasseringer. Men i Alti Birdie var nok antrekket mer samstemt enn golfspillet – og The Great Balls endte denne gang på 6. plass.