Tove og Geir suverene i Hjortescramble :-)

Laget «Garte’s» (dvs. Tove og Geir Garte) spilte meget bra (med bl.a. hele 5 birdies) i Hjortescramble 2018, og vant med klar margin.  Vinnerparet fikk hele 45 poeng.  De to «ekvipasjene» Einar Grønnes / Anders Fridtjof Røen og Vidar Sæter / Rune Nikolaisen hadde begge 41 poeng, og delte 2. plassen.   Til sammen deltok 20 spillere i årets siste turnering.

Hele resultatlista fra årets Hjortescramble finner du her.

Fredag kveld så ikke værmeldingene særlig positive ut med tanke på å spille golfturnering lørdag formiddag, men heldigvis bommet meteorologene i yr.no totalt  Vi fikk bare noen få regndråper i løpet av de 4 timene mens turneringen var i gang.   Faktisk kom også sola fram mot slutten av turneringen, og vi fikk en kjempefin dag på golfbanen.

Hvem skulle tro at vi fikk en så flott dag på Surnadal Golfpark i dag.   Gode spilleforhold og perfekt golfvær gjennom hele runden!  (som vi ser på bildet nedenfor måtte Vidar og Rune ha opp solparasollene).    Men som vi ser er det høstfarger på skogen, og snøen er kommet langt ned i Strengen – så golfsesongen nærmer seg nok ubønnhørlig slutten.

Her er det «Garte’s» og «Trond og tredjevalget» som er på tur oppover mot greenen på hull 6.    Tove og Geir var uslåelig i dag.

Trond Blekken (turneringsdebutant) og Siri Vaagland skjuler seg bak dagens mest kreative lagnavn.  Siri måtte altså finne seg i være tredjevalget i dag 🙂

Vi har ofte besøk fra Sunndal Golfklubb i våre turneringer, noe vi setter stor pris på.   Vidar Sæter og Rune Nikolaisen er ofte på deltakerlista.  Våre venner fra Sunndal spilte en sterk runde og endte på delt 2. plass med sine 41 poeng.   Her sammen med de velkledde herrene Ronny Edvardsen og Knut Haugen, som endte på delt 6.  plass med 37 poeng.

Rune Nikolaisen drivet over bekken på hull 8 på begge rundene.  Ikke så mange av oss som klarer dette.

Her er det Helge Rodal som putter på hull 5 mens spillepartner Randi Moe Sæter på laget «ROMS», samt Allan Troelsen og Oddvar Væge følger spent med.

Som ekstra spiss på årets Hjortescramble ble det faktisk skutt en flott kronhjort (12-tagger?) i skogen mellom hull 8 og hull 9 like før turneringen startet i dag.  Det er Pipelife som leier jaktretten på Mo, og det var Pål Sande (til venstre på bildet) som var den heldige (og dyktige) skytteren.  Her sammen med en ivrig ung kommende jeger (som vi dessverre ikke har navnet på), Pipelife-sjef Kjell Larsen og Svein Settemsdal.