Spennende finaledag i golfsimulatoren – Marius Kvande (12) ble klar vinner :-)

Søndag 2. januar var det klart for finaler i vår simulatorgolf-turnering som ble dratt i gang før jul.  Innledende runder ble spilt på Kapalua Bay (Hawaii) og Valderrama (Spania).  Finalene ble spilt på Kapalua Plantation (Hawaii).

Dagen startet med «trøstefinale», der Knut Bergli, Jan Terje Foss og Jan Ove Bævre møttes til dyst.     Sistnevnte vant solide 43 poeng / 86 slag, foran Foss med 40 / 105 og Bergli med 38 / 96.   Jan Ove hadde litt trøbbel i starten og lå et godt stykke bak de to andre, men takket være god opphenting og ikke minst «net eagle» (4 poeng) på begge de to siste hullene ble det seier.    Vi gratulerer Jan Ove Bævre med seieren!

Kl 14.30 var det klart for finalespill for de tre spillerne som har oppnådd høyeste stableford poengscore totalt på de to innledende rundene på hhv. Kapalua Bay og Valderrama.    Tom Erik Kvande, Geir Forbregd og Ken Marius Pedersen har alle oppnådd over 100 poeng hver, så dette er karer som spiller simulatorgolf på et vesentlig høyere nivå enn handicapet sitt.

Og et par timer senere var det klart;   Geir Forbregd spilte en ny fantastisk runde – med hele 59 poeng (bruttoscore 86 slag).     Vi gratulerer med godt spill og suveren seier !!

Tom Erik Kvande ble nr 2 med 51 poeng / 89 slag brutto og Ken Marius Pedersen nr 3 med 48 poeng / 97 slag brutto.   Meget godt spill av hele gjengen !

Den aller gjeveste finalen – der vi skal kåre vår beste simulatorgolfer uavhengig av handicap – ble spilt søndag kveld.    Her møttes Marius Kvande, Terje Kvande og Ronny Edvardsen, som var de tre med laveste brutto score fra de to innledende rundene.   Det skulle raskt vise seg at yngstemann Marius (12) var den klart beste av de tre finalistene.

Marius Kvande spilte en jevn og meget god runde – på banens par (73 slag !) på Kapalua Plantation – vant dermed det vi kan betrakte som «uoffisielt klubbmesterskap» i simulatorgolf i Surnadal GK.   Ganske så suveren seier til 12-åringen!

Terje Kvande spilte sine 18 hull på 84 slag (11 slag bak vinneren), mens tredjemann Ronny Edvardsen endte på 86 slag (brukte altså 13 flere slag enn Marius).   Verken Terje eller Ronny spilte dårlig, men Marius var rett og slett for god til at de klarte å henge med.