Jevnt i teten da 36 golfere spilte «Et slag mot kreft»

Det var kvartetten Egil Nedal / Halstein Kvande / Kristian Skansen Ansnes / Knut Haugen som fikk med seg førstepremien hjem, etter en svært jevn duell mot Terje Kvande / Tom Erik Kvande / Marius Kvande / Jens Settemsdal.   Etter selve turneringen stod begge lagene nemlig med 50 poeng, og det var denne gang lagt opp til puttekonkurranse for å avgjøre tetplassen – og der gikk førstnevnte lag av med seieren. Vinnerlaget hadde en bruttoscore på 61 slag i turneringen.

Spilleinntektene fra denne turneringen går til Kreftforeningen.  Startkontingent kr 200 + en tilleggsum for «kjøpte fordeler» underveis i runden.  Vi har ikke full oversikt i skrivende stund, men trolig endte «Et slag mot kreft» med cirka 9000 kroner til Kreftforeningen.  Takker samtlige spillere for deltakelsen og bidraget til ei viktig sak.

Det var perfekt golfvær med god temperatur og lettskyet under turneringen, og vi akkurat å bli ferdig med runden før regnbygene kom oppover mot klubbhuset under puttekonkurransen og premieutdeling.

Her er alle resultatene:  http://surnadal-golfklubb.no/turneringer/#/competition/2409469/results

Lag med 3 spillere spilte med 15% av sitt samlede spillehandicap, mens 4-er lag spilte med 10% spillehandicap.   I tillegg var det en ekstra regel i oppsettet denne gang, som medførte at ingen lag fikk høyere spillehandicap enn den spilleren i laget med laveste spillehandicap.

Her er det to beste lagene samlet etter premieutdelingen.  Fra venstre Tom Erik Kvande, Terje Kvande, Jens Settemsdal, Marius Kvande, Egil Nedal, Halstein Kvande, Kristian Skansen Ansnes og Knut Haugen.

Det måtte faktisk hele tre putterunder til før vinnerlaget kunne juble for seier.  Her er det Terje Kvande som setter ballen sikkert i koppen, men duellen vippet likevel i det andre lagets favør til slutt 🙂

Det var stor variasjon i alder i dagens turnering, noe som er absolutt noe av sjarmen med golfsporten.  Laget «TKL 234» (bestående av av Trygve Talgø, Kjell Øyen og Laila Eriksen Østbø) hadde en gjennomsnittsalder på 78 år (!) – og trioen spilte også imponerende godt og endte på 4. plass med 48 poeng !

«Ungdomsslaget» (med gj.snitt alder på ca 23,5 år) bestod av Ola Øyen Saltrø, Erik Nes Aune og Håkon Sæther.   Etter en litt svak åpning spilte de seg godt opp og endte på en 6. plass med 46 poeng.

Her er «A-laget» med Egil Hordnes, Lars Nes, Rune Nikolaisen og Vidar Sæter, som hadde dagens beste bruttoscore.  Men med bare 3 tildelte slag ble det likevel for få poeng for å hevde seg helt i toppen.

Arne O. Sæter, Helge Wiig og Øyvind Svinvik noterte seg for en eagle på hull 4, men holdt likevel ikke helt til topplassering denne gang.

Oddvar Væge, Arthur Melling og Jan Ove Bævre var også godt fornøyd med sin eagle (ja, spesielt Arthur som slo begge slagene) på hull 12.   Her er laget ferdig med putten på hull 16.

Stian Kooyman (til venstre) stilte i «komiteen» i dagens turnering, der jobben var å slå ut fra hull 2 / hull 11 dersom noen ønsket litt hjelp.  Vinnerlaget var blant dem som benyttet seg av muligheten.  Her ligger ballen på greenen etter førsteslaget på hull 11, der fotografen betalte kr 20 til Kreftforeningen og fikk god hjelp av Stian 🙂

En kommentar om “Jevnt i teten da 36 golfere spilte «Et slag mot kreft»

Det er stengt for kommentarer.