30.000 kr fra bankens frivillighetsfond :-)

I forbindelse med koronakrisen og effekten dette har hatt på økonomien i frivillige lag og organisasjoner opprettet Surnadal Sparebank et såkalt Frivillighetsfond – og Surnadal Golfklubb var selvfølgelig blant søkerne.

Her kan du lese litt mer om Frivillighetsfondet:  https://bank.no/aktuelt/frivillighetsfond

Golfklubben har hatt / vil få et betydelig tap som følge av redusert aktivitet – og dermed lavere inntekter fra greenfee, turneringer, kiosksalg og kurs – og dette fondet passet oss utmerket for å redusere de økonomiske skadene for klubben.

Før helga offentliggjorde banken en lang liste over de lag/foreninger som hadde fått tildelt støtte, men der manglet golfklubben.  Vi ble både overrasket og litt skuffet over dette – og undersøkte nærmere hvor det hadde blitt av søknaden vår.  Søknaden var sendt innen fristen, men det viste seg at den hadde ikke kommet gjennom epostsystemet og inn i bankens innboks.  Ingen vet hvor den har stoppet underveis.

Men uansett, så snart Surnadal Sparebank fikk greie på dette – så skjedde ting svært så raskt fredag 1. mai.  Salgs- og markedssjef Liv Dalsegg og adm. banksjef Allan Troelsen utførte en rekordrask saksbehandling – og i løpet av noen timer var det 30.000 blanke frivillighetskroner på vei inn til klubbens bankkonto.

Styret i Surnadal GK er svært glad og fornøyd med at banken ville behandle vår søknad, selv om den hadde «rotet seg bort» på vegen gjennom epostsystemet og ikke hadde blitt registrert sammen med de andre 55 søknadene som banken hadde mottatt.

Vi er takknemlig for å ha en så positiv og handlekraftig samarbeidspartner.